3enkelt hastighedstests – episode 2

Sagen (se evt: 3enkelt en katastrofe – mellemlang version og 3enkelt en katastrofe – forsat) tager så en ny drejning.

Sagen kort: En sælger fra 3 lover “Du bor få hundrede meter fra masten, jeg kan næsten garantere dig 40M+ ned og 20M op”.

Da udstyret opsættes er forbindelsen langt under 40M ned, den er stærkt ustabil og forsvinder helt af og til (hvorefter udstyret skal genstartes).

Svaret fra 3 er undren, idet vi kun bor 135m fra masten. Der skal laves målinger for at dokumentere problemet.

Dernæst er forklaringen at udstyret er defekt og skal til reparation. Det betyder så ingen internet i 14 dage, uden afslag i regningen.

Da problemerne fortsætter er forklaringen at vi bor 700m fra masten og kun kan køre 3G.

Det er stadig ikke en tilståelsessag synes 3, der nu kræver nye målinger lavet med routeren opsat til “kun 3G”.

Det forekommer som ren trænering

Udstyret var ved modtagelsen sat op til “auto” og vælger selv, for det meste, at forbinde via 4G. Det giver de resultater som er dokumenteret i 3enkelt hastighedstests – episode 1.

Når jeg der har “tvunget” routeren til “kun 4G” så er det fordi min oplevelse af 3G – når routeren selv har “nedgraderet” hertil – er endnu værre end 4G. Dårligere hastighed men værre, lange “pingtider”. Sidder man med en remote-desktop via VPN er det helt ubrugeligt…
Continue reading

3enkelt lignende sager på trustpilot

Den ultrakorte version er at 3 (HI3G Danmark ApS) sælger en 4G løsning hvor de (næsten) garanterer 40M download og 20M upload.

Det viser sig med det samme at 3 på ingen måde kan levere, hvilket de naturligvis afviser.

Følgende er et sammenkog af nyere lignende sager på trustpilot:

Måske en sag for DR Kontant?

Læs iøvrigt:

3enkelt en katastrofe – forsat

3enkelt en katastrofe – mellemlang version

3enkelt en katastrofe (fuld korrespondance)

3enkelt hastighedstests – episode 1

3 er fulde af løgn

3enkelt en katastrofe – fortsat

Historien om mine oplevelser med “teleselskabet” 3 fortsat fra 3enkelt en katastrofe – mellemlang version.

Kort: Bliver du ringet op af en sælger fra 3 (HI3G Danmark ApS) så lægger du på med det samme. Du vil med garanti ikke have det de gerne vil sælge.

3. juli 2015

Jeg skriver igen til 3’s “kundeservice” og informerer om den temmelig ringe forbindelse.

6. juli 2015

Svaret fra 3’s “kundeservice” er temmelig overraskende: Continue reading

3enkelt hastighedstests – episode 1

Hastighedstests lavet med 3’s “egen” testside i perioden 3. juli 2015 til 11. juli 2015.

Tests udført med én klient direkte forbundet (“trådet”) til router.
Wi-Fi slået fra på både router og klient.
Router opsat til “4G only”.
router indstiliinger

  • Download hastigheden svinger mellem 5,72M og 14,86M med et flot gennemsnit på 10,56M.
  • Upload hastigheden svinger mellem 1,64M og 11,73M med et flot gennemsnit på 5,73M.
  • Routeren har været genstartet 3 gange i perioden da der ingen forbindelse var. Én gang måtte routeren slukkes/tændes da der ikke engang var forbindelse til routeren.

Og som det fremgår af graferne herunder, så er forbindelsens kvalitet generelt MEGET svingende.

Dette er hvad 3 i ramme alvor kalder 40M+ download, 20M upload. Og her er ikke nævnt den helt ekstremt dårlige behandlig man får i 3’s såkaldte “erhvervskundeservice”.

Til mit formål er dette helt og aldeles ubrugeligt…

Er du som jeg, selvstændig erhvervsdrivende, så hold dig lang væk fra dette bondefangeri!

Se evt.: 3enkelt en katastrofe – mellemlang version
Continue reading

3enkelt en katastrofe – mellemlang version

10. april 2015

Bliver kontaktet af “smart sælger” fra 3 (HI3G Danmark ApS) (Oliver Olsen) som har et godt kampagnetilbud.

I telefonen siger han blandt andet: “Du bor få hundrede meter fra masten, jeg kan næsten garantere dig 20M op og 40M+ ned”.

På mail får jeg følgende:

Hej Jesper, tak for en god samtale.

– Herunder kan du se Internet løsningen som på alle parametre er den bedste på markedet:

· FAST beløb på 299,- Inklusiv IP adresse.
· 250GB data
· 3LikeHome – hvilket betyder at du kan bruge denne nedenstående 4G-router, i indtil videre 19 lande udover Danmark på samme vilkår, hvilket vil sige GRATIS.
· 1 4G router får du med uden beregning

Ja, som du kan se er der utallige fordele, og ikke det man kalder et overtalelsestilbud.

Vend tilbage så hurtigt du kan hvis interesse er der 🙂

På grund af vores “afstand til centralen” har vi svært ved at komme over 12M ned (download) på vores ADSL.
12M er fint til mit firmabehov, men i underkanten når der streames, spilles CS:GO og alt muligt andet, samtidigt.
Muligheden for at få “næsten 40M ned” var meget interessant.

Den information jeg kunne finde på 3’s hjemmeside gav mig indtryk af at 3LikeHome var en løsning til private og prisen på 299 var inklusiv moms.
Det er lidt mindre end hvad jeg betaler for min eksisterende ADSL erhvervsløsning, så bestemt interessant.
Continue reading

3enkelt en katastrofe

Den korte version

Hvis 3 (HI3G Danmark ApS) ringer og vil sælge dig billigt 4G bredbånd, så siger du nej!
3 evner ikke simpel kundeservice, og benytter iøvrigt notorisk berygtede Mobylife (tidligere Telecare) til reparationer.

3 forventer at en kunde på en erhvervsaftale selv indleverer defekt udstyr i “en 3 butik”.

3 holder fast på at man har bundet sig i 36 måneder selvom det er åbentlyst at 3 ikke kan levere.
Continue reading

Balancekatalogspin

Vi er efterhånden vant til at der laves spin om stort set alt. Alt skal fremstilles positivt, eller i hvert fald ikke negativt.

Hvad man i gamle dage kaldte besparelser, kalder man i dag ”effektiviseringer”.

Men ”Balancekatalog”, den er ny.

Der er vist i virkeligheden tale om det vi i gamle dage kaldte ”Sparekatalog”.

Lad mig komme med nogle eksempler.

Forslag 1.5 ”Reduceret prisfremskrivning”. Dette er en vaskeægte besparelse, hvor man skærer i budgettet på forskellige områder. Og forvaltningen forholder sig ikke til hvordan besparelsen udmøntes, det er op til de enkelte institutioner.

Forslag 1.9 er en masse snak jeg ikke helt forstår, men jeg opfatter det som om man vil spare, ved ikke at give private institutioner penge til håndtering af ”besværlige børn”. Hvordan gør man det, hvis pengene skal følge barnet?

Forslag 2.3, øget brugerbetaling, blot nogle eksempler. Man vil pålægge forældre til vuggestuebørn en merudgift på op til kr. 456 om måneden på madordningen. Det er mere end en tyver om dagen. Måske skulle man bare skrotte madordningen?

Diverse opskrivninger af priser på kørsel som kun rammer ældre og svage borgere…

Og endelig er der modeljusteringer, som sjovt nok kun går i retning af besparelser.

Kære forvaltning og jeres arbejdsgivere (politikerne): hvorfor kalder I ikke ting ved deres rette navn ?

Furesø kommunes “balancekatalog”: http://polweb.nethotel.dk/Produkt/PolWeb/Sog/ShowFile.asp?p=furesoe07&ID=104852

Og så i avisen: http://furesoe.lokalavisen.dk/debat-balancekatalogspin-/20150601/laeserbreve/150539984

fuglebad

Fuglebad

Ja, altså, det låg skal faktisk slet ikke ligge der. Det pynter heller ikke ligefrem…

Det hører til en regnvandstønde som forlængst er kørt på genbrugspladsen. Bunden var krakeleret i løbet af vinteren, selvom tønden var tom.

Men. Fuglene elsker det. Der skal helst ligge en lille sjat vand. Det kan man så bruge til at drikke af, til at skide i. Og så naturligvis til at bade i.

Vi har en ung solsort han, som ofte sidder der. Og pjasker sig. Temmelig meget endda. Jeg tror han er en rigtig “vandfugl” (det er ikke ham på billedet).solsort bader

Duerne bruger det også.

En dag var alt vandet tørret ud. En meget stor fed due sad demonstrativt midt på låget og gloede ind ad køkkendøren. Som om den sagde: Hey, kom lige ud og fyld lidt vand på.

Det gjorde vi så 🙂