Historien om mine oplevelser med “teleselskabet” 3 fortsat fra 3enkelt en katastrofe – mellemlang version.
Kort: Bliver du ringet op af en sælger fra 3 (HI3G Danmark ApS) så lægger du på med det samme. Du vil med garanti ikke have det de gerne vil sælge.
3. juli 2015
Jeg skriver igen til 3‘s “kundeservice” og informerer om den temmelig ringe forbindelse.
6. juli 2015
Svaret fra 3‘s “kundeservice” er temmelig overraskende:
Hej Jesper
Tak for henvendelsen
Jeg har forsøgt at fange dig på telefon 44958697 et par gange, uden held.
Jeg har vendt det med vores interne teknik, efter den er kommet retur fra værkstedet.
De melder at masten der står 700 meter fra dig, som du logger på er en ren 3G mast, derfor har du denne hastighed du oplever.
Det er i sig selv ikke en dårlig hastighed på 3G, men den svinger ja. Det er jeg helt enig i.
Indenfor et tidsrum på 2 måneder er denne mast opgraderet til 4G, og vil så levere en højere og mere stabil forbindelse.Har sælgeren lovet dig en 4G forbindelse på din adresse?, vil jeg gerne bestille kaldet, og lytte det.
Men en netværkssag kan jeg ikke opsige din forbindelse på.Afventer dit svar på lovningen om 4G på din adresse.
Jeg ønsker dig en god dag.
Med venlig hilsen / Kind regards
Christian
3Kundeservice
Nu skal man være forsigtig med at bruge udtrykket “løgn”, men der er noget der ikke stemmer. For jeg har specifikt sat routeren op til “kun 4G”. Så hvilken mast forbinder den sig til og er det så 3G eller 4G? Og hvilken mast er det der er 700m væk og hvad blev der af den der er 135m væk?
Og ligner det lidt en tilståelse af at 3 ikke kan levere?
Nu er vi imidlertid ferieramt og jeg har ikke mulighed for eller tid til at svare før sidst i juli.
29. juli 2015
Jeg svarer 3 at sælgeren har lovet os en “40M/20M” forbindelse. Jeg vil antage det så implicit fremgår at det må være 4G.
Og jeg henviser iøvrigt til seneste serie hastighedstest.
1. august 2015
3 har stadig ikke svaret. Var der ikke noget med svar indenfor 48 timer?
4. august 2015
3 har stadig ikke svaret. Jeg rykker for svar…
Svaret fra 3 kommer præcis én time senere:
Hej
Vi har ikke hørt fra dig vedrørende sagsnummer: 355715
Såfremt du stadig ønsker hjælp med din henvendelse, må du meget gerne besvare denne mail eller ringe til vores kundeservice på 70313313.
Med venlig hilsen
3Kundeservice
?????
Mit eneste svar på dette er at der da vist må være tale om en fejl, da det er mig der afventer svar…
5. august 2015
Svaret fra 3 er at jeg skal sætte min router til “3G only” og lave nye hastighedsmålinger for eventuelt at få min kontrakt opsagt.
Det lugter lidt af mere tidsspilde, for hvem tror man kan få 40M download på en 3G forbindelse?
Og “eventuelt” lyder lidt af at jeg nok ikke skal regne med at få kontrakten opsagt.
Men jeg må vel hellere rette ind… Nye hastighedsmålinger fremgår her: 3enkelt hastighedstests – episode 2
10. august 2015
Seneste hastighedsmålinger sendest til 3…
13. juli 2015
Stadig ingen response fra 3. Gad vide om de alle er taget på ferie?
Jeg rykker for svar…
Autosvaret denne gang har ændret sig. Der plejer at stå at man kan forvente svar indenfor 1-2 arbejdsdage; nu er beskeden:
Vi besvarer din mail indenfor 3-5 arbejdsdage. Vi besvarer mails mandag til fredag kl. 09.00 til 17.00.
Så de ér nok taget på ferie. Det forklarer også hvorfor “Anette” er holdt op med at komme med ligegyldige svar på indlæg på Trustpilot.
Det ser så ud til at “Lise” har taget over efter “Anette”… Sjovt det primært er kvinder der svarer på Trustpilot og mænd der svarer på “kundesupport”…
13. juli 2015 – 1½ time senere
Nu kommer der så svar fra Frederik Rasmussen som kommer med nogle bevingede ord om hastigheder, antenner og signalstyrker.
…vil vi kunne levere 8-35 mbit på dit abonnement jf vilkårene.
Nu skal jeg så pludselig ikke forvente mere end 8-35Mbit? (han mener nok ikke milli-bit)
Og Frederik stiller mig nye spørgsmål for at kunne “komme videre med sagen”. Som f.eks. hvor udstyret bruges (øøøhh… på min adresse naturligvis) og hvad står der på SIM-kortet (det ved 3 da vel i forvejen eller har de ikke styr på det?).
Jeg svarer….
14. juli 2015
Ah, okay, helt på ferie er de vist ikke. Nu, dagen efter, får jeg svar på min seneste henvendelse.
Nu skal 3 have mit CVR/CPR eller kundenummer for at kunne “undersøge sagen”. Utrolig man har kunne svare tidliger uden at vide hvilken kunde der spørger…
Men jeg svarer…
Fortsættes…
Se også: 3enkelt en katastrofe
Se også: Trustpilot: 3enkelt en katastrofe